堅sir解說遍地黃金高IV

從XIV爆煲說起… XIV ETF因為市況突破向下,IV急速抽升,一夜之間大崩潰幾近全部資產蒸發而停板。而SVXY跟XIV一樣,都是沽空VIX而當天跌九成以上,但SVXY生存下來。

市場眾說粉芸,有專家說其實長線沽VIX還是穩賺的,只要能應付VIX爆炸時的長尾(fat tail)風險,君不見long VIX的ETF(例如VXX),例如長線看都是在不斷縮水,而VIX的term structure,卻大部份時間是近期低,遠期高,所謂Contango的形狀。

讀者亦可以參考下此文,有解釋XIV short gamma的效應和沽空TDWO被挾的現象。
Know Your Weapon: 从XIV的自我毁灭说起 (笔记005)

小編有幸問到堅sir關於這件事與大家分享:

堅sir: “你講個幾樣都唔係問題的關鍵. 因為之前XIV好賺錢, 吸引左好多資金流入, 個AUM(規模)已經非常大. 當日, 基本上近兩個月的VIX期貨都係佢自己掃上去. 咁既環境本身已經無人會想沽VIX期貨, 佢掃兩野莊已經食飽左. 佢咁既量結果掃爆左近月VIX期貨. 挾起咪個VIX. 隊死左自己. 最終係個Mgmt驚蝕入肉決定停的.”

“類似有個叫ZIV, 係沽遠期VIX期貨的. 市場開始有人計佢可以頂到多幾倍唔會爆煲. 的確做遠期的ZIV無咁易爆, 但係個問題唔在於做個stress test可以頂到幾多. 而係Extreme Market時無對手的Liquidity風險. 如果個AUM夠大, 唔夠對手一樣要死.”

“呢種餵爆莊家的時候,就會出現Ashley和Patrick講的「遍地黃金高IV」現象。PUT IV突然高一大段,玩得耐的都應該見過。直接沽PUT係火中取粟非常危險,最好的方法係利用組合期權來隔離開其他風險系數而純粹針對IV來部署沽空策略,不過起碼要上過Ashley Book 4先好諗用”